Fenntarthatósági témahét 2018.04.23-25

Tanulóink nagyon jól érezték magukat a témahét foglalkozásain és rengeteg élménnyel, tapasztalattal gazdagodtak.

1. évfolyam

A Föld napjához is kapcsolódva - április 21-én, szombaton - akadályversenyen vettünk részt a Népszigeten. A tanulók izgatottan várták ezt a napot, hiszen iskolásként ez volt az első ilyen jellegű eseményük. Az állomásokon többek között állatlábnyomokat azonosítottak, ehető és mérgező gombákat ismertek fel és táplálékpiramist készítettek. Az állomások bejárása során megfigyelhették a sziget növényvilágát és megnéztük a kecskefarmot is, ahol nemcsak kecskéket, hanem vadkacsákat, libákat, tyúkokat, kakasokat és házi kacsát is láttunk.
Az iskolába visszatérve virágpalántákat ültettünk. Ahogy egyre több osztály végzett az ültetéssel, úgy vált egyre színesebbé az iskola előtti terület.
Hétfőn a Fővárosi Állat-és Növénykertben voltunk. A gyerekek nagyon élvezték ezt a programot, érdeklődve figyelték a különféle állatokat. Többször is abban a szerencsében volt részük, hogy megnézhették az állatok etetését. Lehetőségük nyílt arra is, hogy kérdezhettek az állatgondozóktól, akik néhány érdekes információval is megörvendeztették a gyerekeket.
A következő napon a Tizenkét hónap című újgörög mesét dolgoztuk fel a gyerekekkel. Ennek keretében volt asszociációs feladat, kreativitást fejlesztő játék és dramatizálás is. A tanulók rajzolhattak, színezhettek, állatokhoz kapcsolódó verseket, meséket mondtak, illetve állatos dalokat énekeltünk. Átismételtük, megerősítettük az évszakok, hónapok neveit, sorrendjüket. Megbeszéltük az évszakokra jellemző időjárást, a hozzá kapcsolódó ünnepeket és az emberre, növényre, állatokra tett hatásukat is.
A gyerekek érdeklődőek, kreatívak voltak a programok során és kíváncsian várjuk a jövő tanévi fenntarthatósági témahét anyagát.

2. évfolyam

Április 21-én, szombaton ünnepeltük a Föld Napját.
Reggel megismerkedtünk a Négy évszak meséjével, ami a természetről szólt.
9 órakor elindultunk a Népszigetre, ahol akadályversenyen vettünk részt. Igyekeztünk minden állomáson jól teljesíteni. Sok pontot szereztünk, még pluszpontokat is kaptunk.
Megcsodáltuk a szigeten lakó kecskéket, vadkacsákat. Beszélgettünk a tulajdonságaikról, életmódjukról. Egész jó kis környezet óra sikeredett belőle.
A teremben vártak ránk a virágok, amiket elültettünk az iskola elé. Azóta is szépen sárgállanak a bársonykáink.

3. évfolyam

2018. április 22-25. osztályunk csatlakozott az országos Fenntarthatósági témahét programsorozathoz, melynek központi témája az egészségtudatos életmód és a környezetvédelem volt.
Programsorozatunkat egy külső helyszínen, a Népszigeten nyitottuk meg, egy iskolai szintű akadályversenyen vettek részt diákjaink. A tanulók megismerkedhettek az egészséges életmód és táplálkozás alapjaival, különböző gombafajtákkal, azok fogyasztásának szabályaival, a táplálékpiramis felépítésével, különböző vadállatok lábnyomaival, a Duna part növény- és állatvilágával, háziállatok tartási szabályaival. A versenyt megelőző napokban előzetes feladatként menetlevelet terveztünk, készítettünk. A gyerekek nagyon élvezték a közös programot, a közös gondolkodást. A külső programról visszaérkezve iskolánk környezetének szépítése érdekében virágpalántákat ültettünk az épület előtti virágágyásokba, melyet azóta naponta megöntözünk a tanulókkal.

fenntarthatosag temahet 3evf 0

Programsorozatunk folytatásaként hétfőn ellátogattunk az Újpesti Piacra. A tanulók egy szempontsort kaptak, melynek segítségével megfigyeléseket végeztek a piacon. Interjút készítettek őstermelőkkel, a piaci árusokkal, a vásárlókkal. Feljegyzéseiket a következő matematika óra során hasznosították az írásbeli szorzás mechanikájának elsajátításában. Egyszerre fejlesztettük tanulóink anyanyelvi kommunikációját és matematikai kompetenciáját.
Otthoni gyűjtőmunkát követően másnap projektmunkában tablót készítettünk a piacon megvásárolható zöldségekből, gyümölcsökből és egyéb portékákból. Majd csoportmunkában egy kérdőív kitöltésében elevenítettük fel az előző napon szerzett ismereteket.
Ének óra keretein belül megtanultuk az Én elmentem a vásárba… című dalt, melyhez bábokat is készítettünk. Mind a dal, mind a bábokkal való játék nagy sikert aratott tanulóink körében.

A programsorozat zárónapján tanulmányoztuk a tudatos vásárló 12 pontját.  Különböző érvekkel alátámasztva kiemeltük azok fontosságát. Kisfilmet tekintettünk meg a tudatos vásárlásról. A tanulók elmondhatták véleményüket a látottakról, beszámolhattak saját vásárlási szokásaikról.
Osztályunk tanulói idén is élvezték a témahét programjait, minden évben nagy sikert aratnak a tanórán kívüli és a tanórákba beépített projektek. Első osztálytól kezdve veszünk részt az országos témaheteken, és azt gondolom ez a jövőben sem marad el.

 

4. évfolyam

Hétfőtől minden nap dolgozgattunk a Négy évszak c. mese alapján összeállított feladatokon, melyeket csoportmunkában kellett megoldani. A csoportmunkához mindenki húzott egy kis cetlit, amin az évszakok nevei voltak. Az azonos szavak hozták össze a csoportokat. Így lett Tavasz, Nyár, Ősz és Tél csoport.
Minden csoport kapott egy fát, amit az évszakoknak megfelelően kellett díszíteni. Leveleket, virágokat, almákat ragasztottunk rájuk.
Összegyűjtöttük az évszakokra jellemző tulajdonságokat, és táblázatba rendeztük.
Minden csoport készített kis rajzokat, amiken bemutatták, hogy az embereknek mi okoz örömet vagy bánatot a különböző évszakokban.
Az utolsó napon a munkákból egy-egy tablót készítettünk, amelyeket a folyosóra az ajtónk mellé raktuk ki. Nekünk nagyon tetszett, büszkék voltunk a közösen elkészített munkáinkra.

1. nap

Az iskola környékének szebbé tétele során kertészkedtünk. Virágágyásokat kapáltunk, gazoltunk és ültettük be virágpalántákkal.
Majd a Népszigetre kisétálva akadályversenyen vettünk részt, melynek témája a természet jobb megismerése, védelme volt. Ez jól kapcsolódott a környezetismeret tananyagunkhoz, ahol most épp a vizek, vízpartok élővilágáról tanulunk. Ezt most „élőben” meg tudtuk figyelni.

2. nap

A környezetvédelem, annak megóvása érdekében, az emberek vásárlási szokásairól beszélgettünk. Megnéztük „A tudatos vásárló” című filmet, és elbeszélgetés után megoldottuk „A tudatos vásárló 12 pontját”.

3. nap

Érdekes beszélgető fórum alakult ki, melyen megismerhettük az osztálybeli családok vásárlási szokásait. Ezt izgalmasabbá téve szituációs játékokban mutattuk be a helyes, ill. a helytelen viselkedésformákat.
Egyik osztályunknak egy háromórás foglalkozást tartott Pillinger Zsuzsa a TÁR-S Közművelődési és Környezetvédelmi Nevelési Egyesület munkatársa, aki már több alkalommal járt nálunk. Sok-sok játékos feladaton keresztül ismerkedhettek meg a gyerekek a tudatos vásárlás fontosságával és a reklámokkal. Az osztály tanulói csoportokban reklámokat készítettek, ezt különösen élvezték a gyerekek. A foglalkozás utolsó órájában tejes-és gyümölcslés dobozból készítettek pénztárcát.

Tanulóink nagyon jól érezték magukat a témahét foglalkozásain és rengeteg élménnyel, tapasztalattal gazdagodtak.

Képek: 2018.04.23-25 Fenntarhatósági témahét

A pontos idő

2018. augusztus 15. Wednesday
 
 

Látogatók száma

Today 78

All 26396

Currently are 14 guests and no members online